zondag 27 april 2014

Nog een paar foto's van de geweldige open schaakmiddag

Zoals al op Alberts weblog staat, hadden we afgelopen vrijdag een geweldige open schaakmiddag. Vele kinderen die nog gene lid van de club zijn, kwamen langs en keken naar de verschillende spelvormen die we hadden uitgestald. Ze werden op een geweldige manier begeleid door Abel, Lemée, de jarige Remco, Lindert, Koen, Daan en Gerbrich. Hieronder nog een paar foto's.
Rowin speelt buiten in het zonnetje
tegen Joey en Max
 
Remco begeleidt Mariëtte, Melanie en
Rosalie bij het paardenspel

 
Kim won het puntenschaak. Hier speelt ze tegen Mariëtte

 

maandag 21 april 2014

Tussenstanden Fantasy competitie

Op 4 april hebben we snelschaken gedaan voor de fantasy competitie. Finn scoorde 4,5 uit 5 en is Koen in de totaalstand op een half punt genaderd. Er is nog één ronde voor de fantasy competitie gepland op 16 mei. Dan spelen we de volgende ronde van de Bas Klomberg Bokaal. Als Koen en Finn beiden verliezen zou Robin ook nog winnaar kunnen worden van de Fantasy competitie.
 
Tussenstand
1. Koen 134,5
2. Finn 134
3. Robin 123,5
4. Dalarna 104,5
5. Remco 102,5
6. Abel 101
7. Ilse 97,5
8. Gerbrich 93,5
9. Gerben 90,5
10. Lemée 90
11. Lindert 80,5
12. Jerimi 80
13. Luuk 76
14. Daan 71
15. Jarno 50

Tussenstand groep 1

Hierbij de tussenstanden van groep 1 na de speelronde van 11 april. Joël is lid geworden van de club en is opgenomen in de tussenstand.
 
Groep 1A
In deze groep heeft Jarno wat afstand van Mieke genomen, doordat Kevin Mieke wist te verslaan.
1. Jarno 60
2. Mieke 51
3. Martijn 42
4. Kevin 39
5. Wouter 36
6. Jovan 28
7. Max H 24
8. Joey 16
 
Groep 1B
Luc versloeg Hilde en heeft nu de leiding genomen. Rowin wint de laatste tijd heel veel en is daardoor opgeklommen naar de 23e plaats.
1. Luc 55
2. Hilde 51
3. Rowin 50
4. Mariëtte 47
5. Anna-Mae 51
6. Max M, Melanie 29
8. Jasper 18
9. Joël 16
10. Rosalie 11
 
Komende vrijdag is de open dag van de schaakclub in het kader van de Nationale Sportweek. Op 9 mei gaan we verder met de competitie.

Foto´s GP Groningen

De vader van Rowin heeft enkele prachtige foto´s gemaakt van de GP op zondag 13 april in Groningen.
Rowin tegen Felana
 

Mariëtte speelde heel goed, maar verloor deze partij op tijd
(in gewonnen stelling)

Daan speelde weer een goed toernooi en eindigde als derde
Gerbrich haalde 0 uit 7, maar won een paar keer bijna,
o.a. tegen Silvan
Mieke won de eerste prijs. Lindert kreeg na een barrage
de derde prijs. Later bleek dat er geen barrage nodig
was geweest
Mieke was goed in vorm. Ze is klaar voor het NK
 
Dank voor de foto's, Dirkjan.
 

Achtste trainingsavond

Meer dan een week geleden hadden we onze achtste trainingsavond. Dit keer zonder Peter Bodewes, maar met 7 jeugdschakers. Door feesten op scholen en andere verplichtingen kwamen slechts 5 van onze vaste trainees. Deze werden aangevuld door Joppe en Lindert.
Peter had een Multiple Choice voorbereid, die Roelof probeerde af te nemen bij de jeugdschakers. Uiteindelijk bleek Lindert deze verrassend goed gemaakt te hebben. Hij ging naar huis met de eerste prijs.
 
Daarna werden twee partijen voor de vrijdagavond competitie gespeeld. Gerbrich won van Luuk en Abel van Lemée. De stand die nu is ontstaan is enigszins vertekend, want bijvoorbeeld Edgar heeft slechts 4 partijen gespeeld.
 
Tussenstand
1. Gerbrich 5 uit 7
2. Koen 4,5 uit 5
3. Robin 4,5 uit 6
4. Edgar 4 uit 4
5. Joost 4 uit 7
6. Gerben en Sieger 3 uit 6
8. Silke 2,5 uit 5
9. Ilja 2,5 uit 6
10. Abel 2 uit 7
11. Luuk 1 uit 7
12. Lemée 1 uit 8
 
Tenslotte willen we Ilja veel succes wensen bij het NK in Rijswijk. Als reserve mag ze toch nog meedoen. Zet hem op, Ilja!