zondag 17 mei 2015

Yrsa op het NK (17)

Ook Yrsa heeft een leuk verslag gestuurd. Hieronder haar ervaringen de afgelopen drie dagen in Rijswijk:
 
'Ik vond het NK een hele belevenis.
Het was gezellig met Mieke en Anna-Mae, ik heb veel aardige kinderen ontmoet, het verblijf was leuk en de partijen helemáál. Of ik nou verloor of won, elke partij was leuk en leerzaam en ik heb ervan genoten. Ik ben blij dat ik nog twee punten heb gehaald: ik had het me niet beter kunnen voorstellen.

Yrsa tegen Anna-Mae
Sommige dingen waren een beetje jammer, maar daar heb ik van geleerd en de volgende keer let ik daar beter op. Het cadeautje dat je kreeg na afloop was ook leuk.
Kortom: het was een fijne gebeurtenis, en zeker voor herhaling vatbaar.'
 
Goed gesproken, Yrsa. We hadden van tevoren vooral besproken om dit NK als leerervaring te zien. En dat is helemaal gelukt. Dat je 2 partijen won was een goede prestatie. Daarnaast wist je in je andere partijen heel goed weerstand te bieden aan sterkere tegenstandsters. Hoogtepunt was zonder meer je prachtige aftrekaanval tegen Lana van Dongen:


Yrsa (aan zet) tegen Lana

In deze stelling speelde je het winnende 37. Lh7+ Kxh7 38. Dxa1. Heel knap gevonden!

Geen opmerkingen: