zondag 17 mei 2015

Mieke op het NK (16)

Mieke heeft een leuk verslag opgestuurd over het NK:
 
Het NK vond ik heel leuk om mee te maken.
Het was heel gezellig met Anna-Mae en Yrsa en we hebben veel dingen samen gedaan. We waren met onze moeders in hetzelfde hotel en daar hebben we met z’n drieën veel leuke dingen gedaan.
Het drietal uit Ten Boer op de groepsfoto van het NK
 
Het NK was een goede en leuke ervaring. Ik heb veel geleerd over de openingen en de eindspelen. Voordat een ronde begon, werd iedereen succes gewenst en daarna werd er op een gong geslagen. Dat vond ik leuker dan dat iemand zegt “je mag nu beginnen”.
Op het NK heb ik 3,5 punten gehaald. Daar ben ik op zich tevreden mee. Van tevoren had ik gehoopt dat ik 3 punten zou halen. Dus dat is gelukt en daarom ben ik tevreden.
Een mooie foto van Mieke voor aanvang van een ronde
 
Na een ronde was er best veel vrije tijd. Toen heb ik veel met Yrsa en Anna-Mae buiten gespeeld. In de middagpauze kon je snelschaken tegen de chess-queens. Dat vond ik heel leuk. Het lukte bijna om een keer te winnen van een chess-queen.
Mieke, Anna-Mae en Yrsa bij één van de chess queens
 
Op de derde en laatste dag zijn wij al voor de prijsuitreiking weggegaan, dat vond ik best jammer, maar anders zouden we zo heel laat thuis zijn. Maar we hebben het kadootje dat iedereen kreeg bij de prijsuitreiking wel gekregen. Dat was een eigen notatieboekje en een soort gedenkplaatje met je naam en een afbeelding van een eindspel van een partij die je had gewonnen. Dat is een mooie herinnering aan dit toernooi.
Onze heldinnen in Rijswijk na afloop met hun prijzen
 
Hopelijk kan ik volgend jaar nog een keer meedoen en haal ik dan tenminste 4 punten.
 
Tot zover Mieke. Ik vind dat Mieke het heel goed heeft gedaan. Goede partijen. En een nieuwe opening: Mieke speelde meerdere keren de Engelse opening. En ik zag een paar Siciliaanse structuren. Wat betreft de toekomst denk ik dat Mieke het in zich heeft om zich nogmaals te plaatsen en dan meer dan 4 punten te halen.
 
Het doel om een goede combinatie van resultaat (plusscore!), groei (nieuwe opening, veel ervaring opgedaan) en plezier op het NK te zoeken, is gehaald! 
 
De volgende stelling staat op het aandenken van Mieke:
Hier speelde Mieke 14. Lb2 Pxc4? 15. Dxg7#
 

Geen opmerkingen: