woensdag 5 augustus 2015

Leuke partijen bij het ONJK

Robin
Robin speelde de partij van de dag in de 5de ronde. Tegen Fong Li Caljé moest hij alle zeilen bijzetten om stand te houden. Dit lukte na 3,5 uur verdedigen. Hij heeft overigens ook gewonnen gestaan.
De partij van de dag: Fong Li tegen Robin
Robin heeft nu 1,5 uit 5.
 
Gerbrich
'De eerste partij moest ik tegen een Deen. Met een mooie tussenzet wist ik in een lange variant een stuk te winnen. En toen zag hij in verloren stand een mat op g7 over het hoofd. Over de tweede partij geen commentaar. Op de derde zet vergat ik de loper buiten de keten te zetten.'
Gerbrich in het oude clubtenue
Gerbrich heeft nu 2 uit 5.
 
Ilja
'De eerste partij moest ik tegen een Duitser. De tegenstander leek heel serieus, maar hij was nogal onvoorzichtig. De tweede partij moest ik tegen een tegenstander met een lagere rating. Het leek heel makkelijk, maar dat viel vies tegen. Ik verloor een stuk, gelukkig bleef ik doorgaan en kon de partij alsnog winnen in het eindspel, omdat hij een toren weggaf.'
Ilja wint in de aanval
Ilja is nu onze topscorer met 3 uit 5.
 
Daan
'Het was een k-dag. Eerst speel ik naar het midden/eindspel en kom ik in beide partijen goed te staan. Ik miste twee keer de winst, zowel tegen Ting Ting als tegen Abedin. Daarna werd het remiseachtig. En tegen Ting Ting verloor ik zelfs nog. En van Abedin mocht ik van Roelof niet winnen, omdat hij gisteren zo goed voor SC Ten Boer had geschaakt. Overigens sta ik wel in het bulletin, omdat ik al mijn partijen bij het snelschaken won.'
Daan staat op 50%.
 
Jarno
Jarno heeft twee goede partijen gespeeld. Hij kwam beide keren wel net tekort.
Jarno is erg geconcentreerd aan het spelen
Jarno staat nu op 1 uit 5.
 
Rowin
'Ik heb best wel goed geschaakt. Eén verloren, één gewonnen en één remise. Mijn mooiste zet was de matzet in de 7de ronde.
Op twee na alle deelnemers van de Nosbo aan het ONJK.
In het rood: SC Ten Boer
Het leukste van de dag was de foto met de Nosbo-spelers en vooral het ijsje na afloop daarvan. Een goede club die Nosbo, moeten ze in stand houden.'
Rowin aan het begin van zijn gewonnen partij
 
Lindert
'Het leukste moment van de dag was dat ik van Lennart Molanus won. Hij gaf in het eindspel zijn toren weg. Bijzonder was dat er een buikglijbaan was. Ik ben daar niet op geweest. Het was heel vervelend dat ik in de laatste ronde van de dag pat zette in plaats van won. De sportzaal waar we spelen is heel groot.'
Lindert wint van Lennart
 
Zowel Lindert als Rowin hebben nu 2,5 uit 7.

Geen opmerkingen: